„PROFITHOZÓ KONFLIKTUSOK”

Konfliktuskezelés konstruktívan

Milyen lehet egy konfliktusmentes élet? Rossz hír, hogy semmilyen, hiszen ilyen nem létezik. A konfliktushelyzeteket nem tudjuk kikerülni, akaratlanul is belefuthatunk! A kérdést úgy célszerű feltenni, hogy milyen az az élet, ahol meg tudjuk oldani a konfliktusokat. Milyen az az élet, ahol a legkevesebb sérüléssel tudjuk megoldani? Nos, ha erre törekszünk, ez az életforma már elérhető, ez már egy valós, igazi élet.

 

 

Be kell, hogy valljak valamit. A mai napig is gyorsabban ver a szívem, amikor felkészülök egy konfrontálódásra. De akkor is belemegyek! Mert tudom, mit kapok ezért a kis nehézségért. Megkapom én is és a konfliktuspartnerem is a tisztánlátás örömét. Megkapom a bizalmat az irányomba. Ki tudok állni magamért és a céljaimért úgy, hogy azzal ne sértsem meg mások jogait. Megértést, elfogadást adok és kapok. És valódi harmóniát tudok teremteni. Megtapasztaltam, ha konstruktív módon belemegyek a konfliktusba, csak nyerhetek vele!

Ez az Ön, a Te számodra is elérhető.

Miről szól a képzés?

Általában ellenérzéseink vannak a konfliktusokkal szemben, pedig a konfliktusok egyben fejlődési lehetőségek is az egyén, a csoport és egy szervezet számára is. Ha ezt elfogadjuk, rájövünk, hogy az a képesség, amellyel a vitákat konstruktívan megoldjuk, a legfontosabb és legelemibb kompetenciák közé tartozik.
Az elkerülés nem segít, mert ezzel az emberek közötti gát akár legyőzhetetlenné is válhat. Ha egy vállalatnál konfliktus izzik, és nem oldják fel, az a termelékenység csökkenéséhez vezet, mely a szervezet sikertelenségét hozza magával.

A tréning célja, hogy a maximális eredményesség érdekében a résztvevők elsajátítsák, hogyan lehet felismerni, megérteni és konstruktívan legyőzni a konfliktusokat. Megtanulják úgy érvényesíteni az érdekeiket, hogy közben tiszteletben tartják a másik álláspontját is. Megtanulják kezelni a nehéz természetű embereket és a nemet mondás finom módját.

Ízelítő a tréning témái közül

  • Konfliktusok konstruktív kezdeményezése
  • Kritika kezelése
  • A személy és a dolgok szétválasztása
  • Konfliktusbeszélgetések vezetése
  • Konfliktustípusok és megoldások
  • Érzelmekkel való bánásmód
  • Belső konfliktusok kezelése

Kiknek szól?

A konfliktuskezelési tréning mindazoknak szól, akik

  • szeretnének hatékony konfliktuskezelési és kommunikációs technikákat elsajátítani, konfliktuskezelési stílusokat kialakítani.
  • kíváncsiak a konfliktusok természetére, hátterére.
  • képessé akarnak válni a konfliktusok helyes, hatékony kezelésére a munkatársakkal, ügyfeleikkel és a környezetükben élőkkel
  • való jó kapcsolat kialakítása és megtartása érdekében.
  • negatívan élik meg a vitás helyzeteket.
  • nehezen kezelik a kényes szituációkat.
  • akik képtelenek nemet mondani.

Egy szóval: mindenkinek.

Mit ad a képzés?

A tréning eredményeként a résztvevők

R
megismerik saját konfliktuskezelési stratégiáikat, viszonyukat a konfliktusokhoz és hatékony eszközöket kapnak azok kezeléséhez.

 

R
megismerik és elsajátítják a különböző alternatív konfliktuskezelési technikákat.

 

R
stressztűrő képességük nő.

 

R
összeszedettebben, határozottabban tudják kezelni a vitás helyzeteket.

 

R
megismerik a konfliktusok kialakulásának okait, természetét.

 

R
konfliktuskezelési készsége fejlődik.

 

R
konfliktuskezelési módszerei bővülnek.

 

R
felismerik a konfliktusok sajátos dinamikáját.

 

R
érvelési és kommunikációs készségei javulnak.

 

R
azonnal használható módszereket sajátítanak el a problémás helyzetek kezelésére.

 

Tudásszint: Nem feltétel, de a személyiség-tipológia ismerete előny.

Időtartam: 3 nap (vagy 3x1 nap; maximum kéthetente). Igény esetén +1 utánkövető nap