„PROFITHOZÓ KONFLIKTUSOK”
Konfliktuskezelés konstruktívan
Milyen lehet egy konfliktusmentes élet? Rossz hír, hogy semmilyen, hiszen ilyen nem létezik. A konfliktushelyzeteket nem tudjuk kikerülni, akaratlanul is belefuthatunk! A kérdést úgy célszerű feltenni, hogy milyen az az élet, ahol meg tudjuk oldani a konfliktusokat. Milyen az az élet, ahol a legkevesebb sérüléssel tudjuk megoldani? Nos, ha erre törekszünk, ez az életforma már elérhető, ez már egy valós, igazi élet.
Be kell, hogy valljak valamit. A mai napig is gyorsabban ver a szívem, amikor felkészülök egy konfrontálódásra. De akkor is belemegyek! Mert tudom, mit kapok ezért a kis nehézségért. Megkapom én is és a konfliktuspartnerem is a tisztánlátás örömét. Megkapom a bizalmat az irányomba. Ki tudok állni magamért és a céljaimért úgy, hogy azzal ne sértsem meg mások jogait. Megértést, elfogadást adok és kapok. És valódi harmóniát tudok teremteni. Megtapasztaltam, ha konstruktív módon belemegyek a konfliktusba, csak nyerhetek vele!
Ez az Ön, a Te számodra is elérhető.
Miről szól a képzés?
Általában ellenérzéseink vannak a konfliktusokkal szemben, pedig a konfliktusok egyben fejlődési lehetőségek is az egyén, a csoport és egy szervezet számára is. Ha ezt elfogadjuk, rájövünk, hogy az a képesség, amellyel a vitákat konstruktívan megoldjuk, a legfontosabb és legelemibb kompetenciák közé tartozik.
Az elkerülés nem segít, mert ezzel az emberek közötti gát akár legyőzhetetlenné is válhat. Ha egy vállalatnál konfliktus izzik, és nem oldják fel, az a termelékenység csökkenéséhez vezet, mely a szervezet sikertelenségét hozza magával.
A tréning célja, hogy a maximális eredményesség érdekében a résztvevők elsajátítsák, hogyan lehet felismerni, megérteni és konstruktívan legyőzni a konfliktusokat. Megtanulják úgy érvényesíteni az érdekeiket, hogy közben tiszteletben tartják a másik álláspontját is. Megtanulják kezelni a nehéz természetű embereket és a nemet mondás finom módját.
Ízelítő a tréning témái közül
- Konfliktusok konstruktív kezdeményezése
- Kritika kezelése
- A személy és a dolgok szétválasztása
- Konfliktusbeszélgetések vezetése
- Konfliktustípusok és megoldások
- Érzelmekkel való bánásmód
- Belső konfliktusok kezelése
Kiknek szól?
A konfliktuskezelési tréning mindazoknak szól, akik
- szeretnének hatékony konfliktuskezelési és kommunikációs technikákat elsajátítani, konfliktuskezelési stílusokat kialakítani.
- kíváncsiak a konfliktusok természetére, hátterére.
- képessé akarnak válni a konfliktusok helyes, hatékony kezelésére a munkatársakkal, ügyfeleikkel és a környezetükben élőkkel
- való jó kapcsolat kialakítása és megtartása érdekében.
- negatívan élik meg a vitás helyzeteket.
- nehezen kezelik a kényes szituációkat.
- akik képtelenek nemet mondani.
Egy szóval: mindenkinek.
Mit ad a képzés?
A tréning eredményeként a résztvevők
megismerik saját konfliktuskezelési stratégiáikat, viszonyukat a konfliktusokhoz és hatékony eszközöket kapnak azok kezeléséhez.
megismerik és elsajátítják a különböző alternatív konfliktuskezelési technikákat.
stressztűrő képességük nő.
összeszedettebben, határozottabban tudják kezelni a vitás helyzeteket.
megismerik a konfliktusok kialakulásának okait, természetét.
konfliktuskezelési készsége fejlődik.
konfliktuskezelési módszerei bővülnek.
felismerik a konfliktusok sajátos dinamikáját.
érvelési és kommunikációs készségei javulnak.
azonnal használható módszereket sajátítanak el a problémás helyzetek kezelésére.
Tudásszint: Nem feltétel, de a személyiség-tipológia ismerete előny.
Időtartam: 3 nap (vagy 3x1 nap; maximum kéthetente). Igény esetén +1 utánkövető nap